Footer Logo
.
.
.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

12 Angry Men

123
 
    Renkli film takıntınız varsa bu filmi izleyerek hastalığınızdan kurtulabilirsiniz. İzlediyseniz ve hala devam ediyorsa sabah ve akşam olmak üzere günde 2 öğün tok karna siyah-beyaz kült filmleri izlemenizi öneririm. Her 10 kişiden 8'inde görülen bu hastalık çağımızın vebası gibi. Bir diğeri de Türkçe dublaj izleme takıntısı. Bir sinemasever olarak kendilerine şifa diliyorum. Unutmayın her şey kafada biter, iradeli olursanız hep birlikte bunların da altından kalkabiliriz.
 
    Mahkemelerde geçen dünya kadar film var. Bunlarda genellikle baş kahraman tabii ki avukattır. İkinci sırada ise sanık. Üstüne bir de cinayet vakası eklediğiniz zaman klişelerden geçilmez. Amerikalıların yaptığı bu tür filmler daha meşhur olduğu için jüri üyelerinin de yeri yadsınamaz. ''Sayın yargıç, sevgili jüri üyeleri''ni kulağımıza kazıyan da bu yapımlardır.
 
    Bir çocuğun babasını öldürdüğü iddia edilen cinayet davasının jürisi olan 12 kişinin tartışmalarıyla geçiyor film. 11 kişi çocuğun suçlu olduğunu düşünürken 1 kişi emin olamadığı için kararı yargıca sunamıyorlar ve tartışmaları da böylece başlamış oluyor.
 
    Filmin hemen hemen hepsi jüri üyelerinin tartıştıkları tek bir odada geçiyor. Tek mekanda geçen filmlerden son zamanlarda çıkan en güzel örneklerinden biri benim de daha önce burada eleştirisini yazdığım 127 Saat. O film de gayet başarılıydı. Bu filmle arasındaki en büyük fark ise orada bütün işi James Franco üstlenmişti. Bu filmde ise 12 başrol oyuncusu var.
 
    Bazı Filmler avukatlığa özendirir ya hani. Müvekkilini kurtarmanın verdiği o muazzam hazzı hissettirir. Tabii bir doktorun hastasının hayatını kurtardığında ki sevinç kadar olamaz ama sonuçta o mesleğe sempati duymanızı sağlar. Bu filmle de o hep arka planda kalan, hor görülen, ikna edilmeye çalışılan, her söylenene inanan jüri üyeliğinin aslında ne kadar önemli ve sorumluluk gerektiren bir görev olduğunu göreceksiniz.
 
    Yazının bu kısmından itibaren saçmalamayacağıma garanti vermiyorum. Onun için isteyenler dağılabilir. Cinayet deyince aklıma geldi, yeni başlayan bir dizi var Kanal D'de adı Cinayet. Hiç izlemedim kendilerini ama ilk fragmandan belli ediyor zaten kendini (yine de siz benim gibi ön yargılı olmayın). Her neyse fragmanında Nurgül Yeşilçay (ki ben kendisini her yıl en az 3 yapımda oynamasıyla Nicolas Cage'e çok benzetiyorum) 40 yıllık katil kelimesini cinayetçi olarak sundu. Ben araştırdım ama henüz böyle bir kelime bulamadım. TDK'nın sitesine de giremiyorum nedense. Bir sonuca ulaşan varsa lütfen beni haberdar etsin. Bak hala elim ayağım titriyor.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder